Olen pyrkinyt manaamaan tällä aavetarinalla esiin erään aatteen hengen,
joka ei saa suututtaa lukijoitani
sen enempää itseensä, toisiinsa, jouluun kuin minuunkaan.

Kummitelkoon se lempeästi heidän kotonaan,
älköön kukaan sitä karkottako.


Uskollinen ystävänne ja palvelijanne,

C.D.


Joulukuussa 1843.

torstai 6. marraskuuta 2014

Elämäni aakkoset: Å

Turku eli Åbo

Koska minun aakkoseni sisältävän kirjaimen Å, joudun hieman oikaisemaan mutkissa, en kertakaikkiaan keksi suomenkielistä sanaa joka alkaisi Å:lla

Lempikaupunkini, heti pääkaupunkimme jälken. Ja jos ihan tarkkoja ollaan, taitaa olla lempikaupunkini ilman ehtoja. 

Pari todella tärkeää ystävää asuu Suomen Turuss' ja yksi todella tärkeä on sieltä kotoisin. Sen lisäksi puhumme Joulukaupungista isolla J:llä, joten en kai minä voi muuta kuin rakastaa kaupunkia jossa olen asunut vuoden?

Kesäälä asuin viikon keskellä Turkua ja ehdin nauttimaan joesta eli Å:sta ja Tuomiokirkosta. 

Turkua olen hehkuttanut aiemminkin

Kuva: MTV3
Town are like people, old ones often have character
~Wallace Stegner


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...