Olen pyrkinyt manaamaan tällä aavetarinalla esiin erään aatteen hengen,
joka ei saa suututtaa lukijoitani
sen enempää itseensä, toisiinsa, jouluun kuin minuunkaan.

Kummitelkoon se lempeästi heidän kotonaan,
älköön kukaan sitä karkottako.


Uskollinen ystävänne ja palvelijanne,

C.D.


Joulukuussa 1843.

torstai 20. marraskuuta 2014

Ruoka-aakkoset: C


Tämä aakkosidea on loistava!

Olin aivan unohtanut chilihillon, mutta te, rakkaat lukijat, ette unohda mitään! Se on aivan ehdotonta, esim kinkun kaverina. Pitääkin tehdä jouluksi. Kiitos ystävälle muistuttamisesta! Olisi voinut joulupöydässä tulla ikävä hilloa.

Creme brulee'n käsittelimmekin jo  B:n kohdalla.

Chili con carne ei kuulu minun joulutraditioihin, mutta tunnustan: C-kirjaimia riittää.
Sen kanssa voi sitten syödä sitä couscous'ia jota myös ehdotettiin. Tiesittekö muuten että kuskusia (kotimainen kirjoitusasu) valmistetaan mistä viljasta tahansa, pääasia että on karkeaksi jauhettua?

Itse olin ehdottamassa chilipähkinöitä. Ihan hyvää naposteltavaa nekin. Ja helppoja tehdä. Ihme etten ole tänne reseptiä lisännyt. Olen nimittäin pähkinöitä paahtanut. 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...