Olen pyrkinyt manaamaan tällä aavetarinalla esiin erään aatteen hengen,
joka ei saa suututtaa lukijoitani
sen enempää itseensä, toisiinsa, jouluun kuin minuunkaan.

Kummitelkoon se lempeästi heidän kotonaan,
älköön kukaan sitä karkottako.


Uskollinen ystävänne ja palvelijanne,

C.D.


Joulukuussa 1843.

perjantai 20. marraskuuta 2015

Kalenteri mielessä

Olen pohtinut lasteni joulukalenteria pitkin syksyä.

Joka vuosi olemme jonkinlaisen kalenterin väsänneet ja olen sitten täyttänyt luukut milloin milläkin. Yleensä se on ollut aika karkki ja kauneushoitotuote painotteinen. Ei tänä vuonna!

Kaveri päivitti eilen FB:n linkin johonkin blogiin, olen valitettavasti unohtanut mikä se oli, jossa puhuttiin "makukalenterista". Aivan loistava idea! Miksi en ole itse tätä keksinyt jo vuosia sitten? Tänään sitten suunnistin Punnitse ja Säästä kauppaan, lempikauppojani muutenkin ja valitsin luukkuihin erilaisia, hieman harvinaisempia hekkuja. Kuivattuja hedelmia, pähkinöitä ja marjoja tänä vuonna kalenterissa. Valitettavasti en voi vielä paljastaa tämän enempää, sillä ainakin toinen lapsukaisista seuraa blogia, ainakin satunnaisesti. Mutta uskon että lapset pääsevät maistamaan sellaista jota eivät ole aiemmin maistaneet. Osa toki on tuttuja makuja, mutta ehkäpä niihin kerkee keskittymään kunnolla kun kalenterista tulee pieni makunäyte? Minä ainakin olin ihan innoissani kun kaivelin "ämpäreitä" kaupassa.

Ja koska lähdin lempi P & S kauppaani sain palveluakin. Herttainen miespuolinen myyjä kysyi voiko auttaa, kerroin että tavoitteena oli saada 24 makuelämystä ja herra oli yhtä innostunut kuin minä. Toi maistiaisia, kertoi joidenkin herkkujen taustoja ja muistutti aina välillä että voin pyytää apua jos siltä tuntuu. Täytyy sanoa että olen enemmän kuin pettynyt jos kauppaketju häviää kokonaisuudessaan.

Jäljelle jäi ongelma: miten toteutan kalenterin? Siihenkin löytyi apua netin ihmeellisestä maailmasta. Eksyin saksalaisen blogin kautta, lupaan että koulusaksani oli kovilla, minulle uuteen blogiin jossa, suureksi yllätyksekseni, kirjoitettiin myös suomeksi. Tai olinhan minä ymmärtänyt, heikolla koulusaksallani, että blogin toinen ylläpitäjä oli suomalaistaustainen, mutta hauskaahan tuo kuitenkin oli.

Joten nyt on tarkoitus antaa printterin laulaa, musta muste oli eilen loppu enkä löytänyt uutta kasettia, sillä sivustolla on ladattava joulukalenteripohja. Sitten saavat tytöt askarrella kalenterirasiansa ja minä pääsen täyttämään kalenterit.


Granaattiomenaa ei ole kalenterissa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...