Olen pyrkinyt manaamaan tällä aavetarinalla esiin erään aatteen hengen,
joka ei saa suututtaa lukijoitani
sen enempää itseensä, toisiinsa, jouluun kuin minuunkaan.

Kummitelkoon se lempeästi heidän kotonaan,
älköön kukaan sitä karkottako.


Uskollinen ystävänne ja palvelijanne,

C.D.


Joulukuussa 1843.

sunnuntai 5. helmikuuta 2017

Klassikko

Minulla on Muumien kokoinen aukko sivistyksessä.

Olen huono suomenruotsalainen, sillä olen lukenut todella vähän Toven kirjoja enkä esnimmäsitäkään muumiromaania, tähän mennessä. Nyt sekin aukko on korjattu, kun tartuin Tove Janssonin "Trollvinter"-kirjaan.

Tiedän että minun kuuluisi hehkuttaa tätä, mutta ei minusta nyt vaan saa muumifania, ei edes vaikka kirja kertoo talvesta.

"Vinter! tänkte han. Man kan ju tycka om den!

Yle Akristosta löytyy Trollvinter Toven lukemana, mikäli haluat kuunnella. 

1. Kirjan nimi on mielestäsi kaunis
3. Suomalainen klassikkokirja
4. Kirja lisää hyvinvointiasi
5. Kirjassa liikutaan luonnossa

11. Jonkun muun alan ammattilaisena tunnetun ihmisen kirjoittama kirja
Omasta mielestään Tove oli ensisijaisesti taidemaalari

17. Kirjan kannessa on sinistä ja valkoista
Minulla on vuoden 1957 painos



22. Kuvitettu kirja
Ja vielä Toven kuvittama

31. Fantasiakirja


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...